1- Taraflar
1.1: Bu sözleşme hizmetler bölümünde belirtilen hizmetleri(Hizmetler olarak anılacaktır) sağlayan SOFTİZ TEKNOLOJİ AŞ. (Softiz olarak anılacaktır) ile Yeni müşteri kaydı bölümünde belirtilen detayları ile belirtilen kişi/kurum(Müşteri olarak anılacaktır) arasında Softiz'e ait olan https://www.softiz.com.tr/ internet adresinde faaliyet gösteren internet sitesinin(Site olarak anılacaktır) kullanımı ve bu site üzerinden satın alınacak hizmetleri aşağıda belirtilen madde ve koşullar ile imza altına alınmış sayılacaktır.
1.2: Taraflar iş bu sözleşmede yazılı bilgilerin doğruluğunu beyan, kabul ve taahhüt ederler.
2- Konusu
2.1: İş bu sözleşme müşteri tarafından site üzerindeki işlemlerinde, siparişlerinde, gönderdiği mesajlarında kayıt işleminde vermiş olduğu bilgiler doğrultusunda yapmaya ve yapmamaya izni olan bölümleri, siparişlerinde tercihleri uyarınca alacağı hizmetler karşılığında Softiz'e ödeyeceği ücretleri düzenleyecektir. Bu hizmet ve işlem açıklamaları aşağıdaki gibidir.
2.2: Üyelik bilgileri müşteri tarafından üye olunma sırasında girilen bilgilerdir. Bu bilgiler yapılan işlemlerde baz alınacağından müşteri ve üyenin bu bilgileri hatasız eksiksiz ve doğru girdiği varsayılmaktadır.
3- Sorumluluklar
3.1.1: Softiz, müşterinin talebi üzerine sipariş olarak ilettiği hizmetleri sağlayacaktır. Siparişin kabulü mesajı ile Softiz ilgili ücreti tahsil ettiğini kabul edip söz konusu siparişte belirtilen hizmeti vereceğini taahhüt edecektir.
3.1.2: Ödeme şekli, kdv farkları sipariş sırasında çıkartılacak toplam miktar ile belirtilerek müşterinin aylık veya yıllık ödeme tercihlerine göre ödemesi gereken ücretler Softiz tarafından bildirilecektir.
3.1.3: Sipariş kabulü ve işlemlerin onaylanmasından sonra Softiz, müşteri siparişi detayında bulunan hizmete ilişkin kontrol panel, ftp, sql ve e-eposta kullanıcı adları ve şifrelerini müşteriye iletecek ve hizmet başlamış olacaktır. İlgili hesapların ve şifrelerin sorumluğu müşterinin sorumluluğunda olup bu konulardan doğabilecek zarar ve ziyandan müşteri sorumlu olacaktır.
3.1.4: Müşteri aldığı hizmet dahilinde Softiz tarafından aldığı beyan ve uyarılara uyacağını taahhüt eder. Müşteri, hosting ve domain hesabından faydalanırken Softiz tarafından yayınlanan her türlü ihtar yada bildirime uymayı beyan, kabul ve taahhüt eder. Müşteri, almış olduğu bulundurma hizmetinde kendisine ücretsiz ve sınırsız olarak verilen hizmetleri yine ücretli ya da ücretsiz ve/veya sınırlı ya da sınırsız olarak üçüncü kişilere dağıtamaz, satamaz.
3.1.5: Müşteri hizmet dahilinde sahip olduğu yazılım ve programları kullanarak erişim hakkı bulunmayan dosya veya programlara erişmemeyi, bu tarz bir sorundan dolayı herhangi bir problem yaratmamayı, oluşabilecek sorun ve problemlerde zararı karşılamayı taahhüt eder.
3.1.6: Müşteri alan adı, hosting veya aldığı hizmetlerin kullanılması sırasında yürürlükte olan veya sözleşme süresince yürürlülüğe girecek olan vergi, harç ve benzer yükümlülüklerin kendisine ait olduğunu ve karşılayacağını kabul ve taahhüt eder.
3.1.7: Müşteri hizmeti dahilinde barındırdığı tüm dosya, döküman ve programlardan, web sitesi ve e-eposta hizmetleri ile kullanacağı ve faydalanacağı tüm işlemlerden kendisi sorumlu olduğunu, söz konusu veri, bilgi ve beyanların yasalara aykırılığından doğabilecek tüm hukuki ve cezai sorumluluğu kendisi karşılamayı kabul ve taahhüt eder. İş bu konuda doğabilecek sorunlardan Softiz'e herhangi bir kusur iletilemez.
Softiz sayfaları gönderilmeden önce gözden geçirmez, doğrulamaz, ciro etmez veya kullanıcı tarafından yapılmış sayfalar için herhangi bir şekilde bir sorumluluk almaz. Softiz kullanıcı hesaplarını bu ana hatları ihlal ettiği için veya başka bir sebeple veya Softizin kendi veya kullanıcılarından herhangi birinin işine zararlı olduğuna inandığı için fesih edebilir. Softiz hukuka aykırılık eden filleri ve eylemleri öğrendiğinden itibaren müşteriye haber vermeden silmek hakkına sahiptir.
3.1.8: Softiz, sağladığı hizmet içerisinde bulunan müşteri verilerinin hatalı kullanımlarından, veri içeriklerinden, eposta ile kullanılan tüm verilerden doğabilecek hiç bir maddi veya manevi zararlardan sorumlu tutulamaz. Bu verilerin yedekleme ve saklama yükümlükleri müşteriye aittir. Softiz müşterinin tüm verilerini düzenli bir biçimde yedekleme ve bakım işlemine tabi tutacaktır. Buna rağmen Softiz hizmetlerinde meydana gelebilecek kesinti veya veri kaybından dolayı oluşabilecek hatalardan, zarardan ve ziyandan Softiz sorumlu değildir. Softiz düzenli olarak yaptığı yedeklemelerde, eposta hesaplarını yedeklemekte olup, bu eposta hesaplarının içerisindeki "mesajları" 3 ayda 1 kez yedeklemektedir. Haftalık yapılan yedeklemelerde, eposta mesajları, yedekleme dışında tutulmaktadır. Bu mesajların düzenli olarak pop3 destekli (outlook v.b.) bir yazılım ile müşteri tarafından yedeklenmesi önerilmektedir. Bu Verilerin yedeklenmesi sözleşme metninde aksi belirtilmediği sürece müşterinin sorumluluğundadır.
3.1.9: Softiz, müşteri tarafından sipariş verilmiş ve ödemesi sorunsuz olarak gerçekleştirilmiş domain name tescil işlemlerini yürütecektir. Alan adı tescil işlemlerinde, sistemlerimiz hatırlatma mailleri gönderiyor olsa da, alan adı yenileme sürecinin takip sorunluluğu müşteriye aittir. Tescil edilen ve sipariş ile kabul edilen tescil talebi ile ücreti ödenen domain name'in sahibi müşteridir. Kampanya ve promosyon dahilinde alınan alan adları, bir sonraki ödeme dönemi geçtikten sonra transfer edilebilecektir. Softiz bu konuda müşterinin talepleri doğrultusunda domain name üzerinde işlem yapabilecektir. Müşteri tarafından domain name üzerinde bir düzenleme, değişiklik ve transfer taleplerini en kısa sürede yapacaktır.
Alanadı kayıtlarında ilgili alanadının register firma tarafından premium alanadı olarak fiyatlandırılması durumunda müşteri arada oluşacak olan farkı ödemeyi kabul eder.
3.2.0: Softiz, sunucularda aşırı eposta birikmesini önlemek amacı ile 3 ayda bir eposta temizliği yapmaktadır. Bu nedenle 3 aydan daha eski epostalarınız sunucularımızdan otomatik olarak silinmektedir. Önemli epostalarınızı outlook v.b. yazılımlar ile yedeklemeniz tavsiye edilmektedir.
3.2.1: Aksi belirtilmediği sürece, tüm hosting paketlerimizde, alan adı bazlı günlük 350 eposta gönderim limiti bulunmaktadır. 24 saat içerisinde, 350 adetten fazla eposta gönderen hesapların eposta akışı durdurulmaktadır.
3.2.2: Softiz, sunucularda aşırı eposta birikimini önlemek amacı ile, 1 eposta kutusunda 1000 adetten fazla mesaj biriktiğinde, 3 aydan eski mesajları otomatik olarak silmeye başlayacaktır.
3.2.3: Softiz tüm Hosting ve E-Mail paketlerini 100.000 obje (Inode) ile limitlendirmektedir. Limit aşımı yapan hesapları durdurma hakkını saklı tutar.
3.2.4: Softiz tüm paylaşımlı hosting paketlerinde "php mail()" fonksiyonu, izinsiz (Spam) mail gönderimlerini engellemek için kapalı tutmaktadır. PHP tabanlı mail gönderimleri sadece SMTP bağlantısı kurularak yapılabilmektedir.
3.2.5: Softiz tüm paylaşımlı hosting paketlerinde, sunucu bütünlüğüne zarar verecek bir güvenlik zafiyeti tespit etmesi durumunda, bu güvenlik zafiyetine neden olan özelliği onay alınmaksızın devre dışı bırakma yetkisine sahiptir.
3.2.6: .tr uzantılı alan adlarında önbaşvuru için yapılan ödemeler, başvuruların kabul edilmemesi durumunda müşteri hesabına kredi olarak aktarılır. Müşteri ödemeyi tamamlamadan önce bu durumu kabul etmiş sayılır. Ön başvurunun yapılmış olması, alan adının kayıt edilebileceğini garanti etmez.
3.2.7: Müşteri .tr uzantılı alan adları ile ilgili, BTK üzerinde yayınlanan internet alan adları yönetmeliği ve internet alan adları tebliği usül ve esaslarını okumuş ve bu konudaki tüm sorumlulukları peşinen kabul etmiş sayılır.
3.2.8: Müşteri türkçe karakter içeren bir .tr uzantılı alan adı sipariş verdiğinde, bunun IDN sistemine göre çevrileceğini ve bu uzantıyı her tarayıcının çalıştırmadığını kabul eder.
3.2.9: Müşteri .tr uzantılı alan adları ile ilgili verdiği siparişlerde, alan adları herhangi bir nedenle BTK tarafından iptal edilse dahi ücret iadesi alamayacağını peşinen kabul etmiş sayılır.
4- Süre
4.1: İş bu sözleşme sipariş ve ödeme işlemlerinin internet ortamından Softiz'e iletilmesi ile birlikte tarafların belirtilen hak ve yükümlülükleri başlar.
4.2: Sözleşme süresi müşterinin ilgili hizmet için sipariş sırasında seçmiş olduğu ödeme periyodu kadardır.
4.3: Taraflar sözleşmenin sona ermesinden 10 iş günü öncesine kadar sözleşmenin süre sonunda sona ereceğini ihtar etmemişler ise sözleşme aynı şart ve hükümler ile önceki sözleşme süresi kadar uzar. ( ücret husunda meydana gelen değişiklikler saklıdır.)
5- Ücret
5.1: İş bu sözleşmede belirtilen hizmetler karşılığı olarak ödenecek ücret sipariş işlemi sırasında belirtilen miktar kadardır. Belirtilen ücretlere kdv sonradan dahil ederek hesaplanır ve müşteriye gösterilerek tahsilat gerçekleşir.
5.2: Softiz önceden haber vermeksizin fiyatlar ve tarifeler üzerinde ileriye dönük olarak değişiklik yapma hakkını saklı tutar. Müşteri iş bu değişiklikler konusunda şimdiden oluşabilecek değişiklikleri kabul, beyan ve taahhüt eder.
5.3: Ücret fatura tarihindeki Merkez bankası efektif satış kuru üzerinden Türk Lirasına çevrilerek ödenir.
5.4: Ücret fatura kesim tarihinden itibaren 5. iş günü sonuna kadar sipariş işlemi sıraında kredi kartı ile ödeme talimatı var ise kredi kartı hesabından, kredi kartı ile ödeme talimatı yok ise müşteri iletişim adresinde belirtilen banka hesap numaralarına veya Softiz'e elden ödemekle yükümlüdür.
5.5: Ödemenin gecikmesi durumunda Softiz kur farkı faturası kesme hakkını saklı tutar.
5.6: Softiz, müşteri ödeme işlemini tamamlayıncaya kadar ilgili hizmeti kapatma, açma hakkını saklı tutar.
5.7 : Sipariş esnasında belirtildiği gibi domain/alan adı , SSL sertifikaları ve sunucu hizmetlerinde ( co-location , dedicated , vps sanal sunucular ) işlemlerinde geri ödeme yapılmaz.
6- Askıya alınma
6.1: Ödeme konusunda problem yaşanması, kredi kartı ile ödeme talimatı olan müşterilerde provizyon sorunları veya hüküm ve yükümlülükler ile ilgili maddelerden dolayı Softiz, müşteriye verilen hizmetlerin tümünü, eposta, web, ftp hesaplarının tamamını durdurma hakkını saklı tutar.
6.2: Bu durumun devam süresince müşteri adına eposta, web, ftp erişimleri yapılamaz ve eposta hesapları bloklanarak gelen e-mailler geri çevrilir.
6.3: Tüm sunucularımız üzerinde barındırılan site başına en fazla CPU ( İşlemci ) ve RAM ( Bellek ) kullanım oranı %15 'tir . %15 'i geçen kullanıcı hesapları , ilk uyarının ardından askıya alınır.
6.4 Sunucularımız üzerinde gerek telif hakları gerek T.C. yasalarına aykırı içerik bulundurmak yasaktır. Bu içeriğe; Hack, Crack, Warez, Adult ve MP3 içeriği dahildir.
6.5: Sunucu üzerindeki tüm yazılımların güvenliği müşterilerimize aittir. Chmod 777 'den kaynaklanabilecek yada yazılımınız ile ilgili kaynaklanabilecek herhangi bir konuda hiçbir şekilde şirketimiz sorumlu değildir.
6.6 Sunucularımız üzerinde spamming (istenmeyen posta gönderimi ) ve phishing yaptığı tespit edilen hesaplar, bu aktivitelere ait ilgili kurumlardan bildirim gelmesine takiben kalıcı olarak kapatılır.
7- Fesih
Müşteri iş bu sözleşmenin herhangi bir maddesine aykırı davranarak sorumluluklarını ve taahhütlerini yerine getirmediği takdirde yada iş bu sözleşmenin ön yüzünde beyan ettiği bilgilerin doğru olmadığının tespiti halinde, yukarıda belirtilen sözleşmeyi askıya alma halinin 7 günden fazla devam etmesi halinde, Softiz hiç bir ihtar ve ihbara gerek kalmaksızın sözleşmeyi tek taraflı olarak fesih etme hakkına sahiptir.
Bu şekilde gerçekleşecek fesih sonrasında müşteri; kalan süreye bakılmaksızın ödemiş olduğu son sözleşme ücretini geri isteyemeyeceğini, fesih tarihinde yürürlükte olan emsal sözleşme bedelinin 5 katı ticari cezai tazminat ödemeyi beyan, kabul ve taahhüt eder.
Müşteri hiç bir gerekçe göstermeksizin sözleşme normal süre ile sona ermeden 10 gün önce yazılı olarak ihtar etmek şartı ile iş bu sözleşmeyi süresi sonunda fesih etme hakkına sahiptir.
Sözleşmenin sona erme süresinden önce müşteri tarafından fesih edilmesi halinde sözleşme sonuna kadar ödenecek olan ücretlerin 1/2 sini defaten ve peşin olarak ödemeyi beyan, kabul ve taahhüt eder.
Sözleşmenin sona erme süresinden 30 gün sonra, Softiz hesaba ait dosyaları silme hakkına sahiptir.
Sunucu barındırma hizmetlerinde hizmet ödeme kaynaklı askıya alınmış olsa dahi sunucunun veri merkezinden teslim alınmaması durumunda fatura oluşmaya devam edecektir. Müşteri oluşan tüm faturaları ödemeyi beyan, kabul ve taahhüt eder.
8- İletişim ve bilgi adresleri
8.1: Taraflar konusu sözleşmeden kaynaklanan her türlü tebligat için taraflar sipariş adresinde belirtilen posta adreslerini yasal ikametgah olarak kabul, beyan ve taahhüt etmişlerdir.
8.2: Bu adreslere yapılan her türlü tebligat tarafların eline ulaşmasa bile tebliğ edilmiş kabul edilecektir. İş bu adreslere ait değişiklikler diğer tarafa yazılı olarak bildirilmedikçe eski adresler geçerli olacaktır.
8.3: Softiz sözleşme süresi içinde müşteri'ye tahsis ettiği elektronik posta adresine mesaj, bilgi, yazı, ihtar, ödeme bildirimi, hesap hareket çizelgesi, hesap eksteresi gönderebilir. Müşteri söz konusu elektronik iletilerin alınmadığı yada kendisine ulaşmadığı iddiasında bulunamayacağı gibi, söz konusu iletilerin gönderildikleri tarihten 1 gün sonra yasal anlamda tebliğ etmiş sayılacağını beyan, kabul ve taahhüt eder.
9- Ücretin ödenmesinde temerrüde düşülmesi
9.1: Müşteri, aldığı hizmetlere karşılık başvuru tarihini takip eden 7 gün içinde ödeme gerçekleştirmediği takdirde temerrüde düşmüş sayılır. Bu durumda Softiz kur farkı faturası kesebileceği gibi dilerse fatura tarihinden itibaren aylık %15 gecikme faizi taleb edebilir. Müşteri bu gecikme faizi ve kur farkı faturasını ödemeyi beyan ve kabul eder.
9.2: Müşteri, iş bu sözleşmeden doğan her tür alacak için Softiz'in dava yada icra takibi açması halinde de aylık %15 gecikme faizi, bakiye borç miktarının %50'si kadar cezai şart, %10'u Avukatlık Ücreti ve diğer tüm yasal giderleri ödemeyi beyan, kabul ve taahhüt eder.
9.3: Müşteri, iş bu sözleşmeden doğan alacaklarının tahsili için yasal mercilere İhtiyati Haciz ve İhtiyati tedbir için başvurması halinde Softiz'in teminatsız İhtiyati Haciz ve İhtiyati Tedbir kararı almaya yetkili olduğunu ancak buna rağmen Mahkemelerce teminat istendiğinde, Bankalardan alınacak teminat mektuplarından doğacak komisyon ve her türlü ücretin kendileri tarafından ödeneceğini ve bu konulara hiçbir itirazda bulunmayacağını beyan, kabul ve taahhüt eder.
10- Yetkili mahkeme ve icra daireleri
10.1: İş bu sözleşme bununla birlikte 11 madde ve alt başlıklardan ibaret olup, taraflarca okunup anlaşılarak imza altına alınmıştır. (İmza altına alınma. siparişin internet ortamında Softiz'e gönderilmesi ile gerçekleşmiş kabul edilir). Softiz gerek gördüğü taktirde yeni maddeler ve/veya alt başlıklar ekleyebilir, çıkartabilir ya da maddeler üzerinde değişiklik yapabilir. Müşteri bu değişiklikleri önceden kabul ettiğini beyan ve taahhüt eder.
10.2: İş bu sözleşmenin uygulanması sırasında doğacak her türlü uyuşmazlıkların çözümünde İzmir Mahkemeleri ve İcra Daireleri yetkilidir.
Kişisel Verilerin Korunması Kanunu Kapsamında Aydınlatma Metni
Aşağıda detaylarını okuyacağınız aydınlatma metni 6698 Sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (KVKK) md. 10’dan doğan sorumluluk kapsamında düzenlenmiştir. Bu bilgilendirme metnini ve gerekli açıklamaları ilgililere duyurmaktayız. Şirketimiz bu aydınlatma metninde, kanun çerçevesinde gerekli güncellemeleri yapma hakkını her zaman saklı tutar.
Şirketimiz, veri sorumlusu olarak siz ilgililerin kişisel verilerine, özel hayatın gizliliğine ve güvenliğine önem vermekte, saygı duymakta ve KVKK gereğince sorumluluklarını yerine getirmeyi arzulamaktadır. Bu sebeple şirketimiz veri sorumlusu sıfatıyla kişisel verilerinizi işleme amaçlarını, veri toplamanın yöntemini ve hukuki sebeplerini ve KVKK md. 11 de sayılan haklarınızın neler olduğunu açıklayacaktır.
Bu bilgilendirmeyi, tüm müşterilerimize, şirket çalışanlarımıza, iş akti sonlanmış geçmiş dönem çalışanlarımıza, işyerimizi ziyarete gelen misafirlerimize, tedarikçilerimize, internet sitemizi ziyaret eden kişilere, şirketimizdeki misafir ağına bağlanan kullanıcılara, şirket veri tabanında yer alan müşterilerimize, fuar vb. gibi alanlarda pazarlama alanlarında bulunan 3. Kişilere, internet sitemiz üzerinden müşteri formu dolduran tüketicilerimize, iş başvurusunda bulunmak amacıyla kariyer portallarından, referans olarak gönderilen ya da fiziken başvuru formu dolduran çalışan adaylarına, ticari faaliyetimiz kapsamındaki tüm iş ortaklarımıza ve bunların çalışanlarına ve tüm bu sayılanlara sınırlı olmaksızın yüz yüze, mesafeli, sözlü, yazılı ya da elektronik yolla kişisel verilerini bizimle paylaşmış ya da paylaşacak gerçek kişilere hitaben bu metni yayınlamaktayız.
1. Kişisel Verilerinizi hangi amaç ve hukuki sebebe dayanarak işliyoruz?
Öncelikle belirtmek isteriz ki; kişisel verileriniz, tarafınızdan alınan açık rızalar doğrultusunda ŞİRKET tarafından 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Hakkında Kanun hükümlerine uygun olarak işlenebilecektir. Kişisel Verilerin Korunması Hakkında Kanunun 5/2. Maddesinde sayılan haller kapsamına giren durumlarda ise kişilerden rıza alınmasına gerek olmadığını da ayrıca hatırlatmak isteriz. Tarafımızdan toplanan kişisel veriler genel hatlarıyla kimlik, iletişim, özlük, finans, işitsel ve görsel kayıtlar, müşteri işlem bilgileri, banka bilgisi, adres, iş başvuru formunda bildirdiğiniz veriler gibidir. Tarafınızdan toplanan kişisel veriler,
a) Yetkili kamu kurum ve kuruluşlarından bilgi istendiğinde verilebilmesi amacıyla, özellikle Mahkeme ve yetkili kamu görevlilerinin talep etmesi halinde,
b Yasal yükümlülüklerimizi yerine getirebilmek ve yürürlükteki mevzuattan doğan haklarımızı kullanabilmek (İş sözleşmesi kapsamında tutulması gerekli özlük dosyası kayıtları, sağlık kayıtları, ticaret ve vergi kanunlarından doğan yükümlülükler)
c) Sözleşmeden kaynaklı yükümlülüklerin yerine getirilmesi amacıyla (Şirketimizin ürettiği ürünün teslimi, ürünü teslim alan kişinin belirlenebilmesi, fatura süreçlerinin, ticari faaliyetlerin ve risk süreçlerinin yönetilmesi, vs gibi.) amacıyla
d) Mal alım, satış süreçlerinin yönetilmesi sırasında muhattapla irtibat sağlayabilmek, müşteriye satış sözleşmesine istinaden geri dönebilmek, müşterinin şikayet ve önerilerine cevap verebilmek amacıyla
e) Şirketin insan kaynakları politika ve ihtiyaçları çerçevesinde çalışan temin etmek, işe alım süreçlerini yürütmek ve geliştirmek, İş başvurularını değerlendirmek, sonuçlandırmak ve iş başvurusunda bulunan adaylar ile iletişime geçmek, İnsan kaynakları politikamızın yürütülmesi, bu politikamızın ve hizmetlerimizin değerlendirilmesi, geliştirilmesi ve iyileştirilmesi amacıyla çalışanlarımızın performansını değerlendirmek amacıyla,
f) İş yeri ve işçilerimizin güvenliğinin sağlanması amacıyla ziyaretçilerinin bilgilerinin alınması,
g) Pazarlama süreçlerinin yönetilmesi, ürünlerin tanıtımını sağlamak, sektörel çalışmaları yürütebilmek, fuar panayır vb. yerlerde iş hacminin geliştirilebilmesi amacıyla işlenmektedir.
h) Şirkete iş başvurusunda bulunmak amacıyla cv gönderen çalışan adaylarımızın, başvuru anında alınan bilgilerinin, başvurdukları pozisyon veya ileride doğabilecek olası pozisyonlarda değerlendirilmek amacıyla kullanılabileceği, şirketin İnsan Kaynakları datalarında ve fiziki kayıtlarında belirtilen süreler boyunca saklanabileceği hususunda siz çalışan adaylarımızı bilgilendirmek isteriz.
i) Ticari faaliyetimiz kapsamındaki Kişisel Verilerin Korunması Hakkında Kanun korumasından faydalanan tüm iş ortaklarımıza ve onların çalışanlarına ait kişisel verilerin, şirketin müşteri portföyü olarak ticari ilişkinin devamında ve sonrasında sözleşmesel yükümlülüklerin yerine getirilmesi amacıyla işlenebileceğini de belirtmek isteriz.
j) Şirketimiz ile ticari ilişki içerisinde olan gerçek/tüzel kişilerin hukuki güvenliğinin sağlanması amacıyla, Mevzuattaki kanunlar uyarınca, şirketimiz tarafından düzenlenmesi gereken ticari defterleri, faturaları, banka çek ve bordroları düzenleyebilmek amacıyla,
k) Hukuk işlerinin takibi amacıyla,
2. Kişisel Verilerinizin kimlere hangi amaçla aktarılacağını açıklamak isteriz.
Öncelikle kişisel verileriniz Şirketimiz ile güvendedir. Bu verilerinizi 3. Kişiler ile açık rızanız olmadan paylaşmamaktayız.
Ancak, kanunun ve mevzuat gereği 3. Kişiler ve kurumlar ile paylaşma zorunluluğumuz vardır. Kanun gereği yapmak zorunda olduğumuz bu paylaşımlarda dahi tarafınızın hak ihlali önlemek için gerekli teknik, idari ve hukuki tedbirleri almaktayız. Bu aktarım sırasında dahi gizliliğe önem vermekteyiz.
Yine, şirketimize verdiğiniz kişisel verileriniz, yukarıda sayılan amaçlarla iş ortaklarımızla, hizmet sağlayıcımızla, tedarikçimizle, topluluk şirketimizle, şirket yetkilisiyle ve şirket hissedarları ile yetkili kamu kurum ve kuruluşlarına ve özel hukuk kişileriyle KVKK md. 8 ve 9 daki şartlara uymak suretiyle aktarılmaktadır. Mahkemeler tarafından bilgi istenilmesi halinde veya tarafınıza teslim edeceğimiz ürünlerimizin size ulaşması için adres bilgilerinizin taşıma şirketi olan iş ortağımızla paylaşılması ya da geçmiş dönemde şirketimizde çalışmış personelimizin açık rızası ile üçüncü firma yetkililerinden gelen referans değerlendirmelerinin paylaşılması halleri sayılabilir.
Ayrıca Şirket tarafından kişisel verilerin yurtdışına yukarıda yer verilen amaçlarla; veri sahibinin açık rızasının bulunması halinde veya veri sahibinin açık rızası bulunmadığı ancak yukarıda belirtilen diğer şartlardan bir veya birkaçının karşılandığı hallerde; verilerin aktarıldığı ülkede yeterli koruma bulunması ve verilerin aktarıldığı ülkede yeterli koruma bulunmaması durumunda ilgili şirketin ilgili yabancı ülkedeki veri sorumlusu ile birlikte yeterli korumayı yazılı olarak taahhüt etmesi ve Kişisel Verileri Koruma Kurulu’nun izninin alınması kaydı ile tüm yasal süreçlere uyularak aktarılabilecektir.
3. Kişisel verilerinizin hangi yöntemle toplandığını ve hangi hukuki gerekçelere dayanarak toplandığını bildirmek isteriz.
Kişisel verileriniz yukarıda sayılan amaçlarla, 6098 sayılı Türk Borçlar Kanunu, 6102 Sayılı Ticaret Kanunu, Çeşitli Vergi Mevzuatı, Sosyal Güvenlik Mevzuatı, Çevre Kanunu, 4857 sayılı İş Kanunu, 6563 Sayılı Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun, 6331 Sayılı Kanun, 4458 Sayılı Gümrük Kanunu ve bu Kanunlara istinaden düzenlenmiş olan yönetmelikler ve tebliğlere istinaden ve diğer tüm yasal mevzuat gereğince veya açık rızanıza istinaden işlemekteyiz.
Kişisel verilerin işlenmesi; bu verilerin tamamen veya kısmen otomatik olan ya da herhangi bir veri kayıt sisteminin parçası olmak kaydıyla otomatik olmayan yollarla elde edilmesi, toplanması, kaydedilmesi, depolanması, muhafaza edilmesi, değiştirilmesi, yeniden düzenlenmesi, açıklanması, aktarılması, devralınması, elde edilebilir hâle getirilmesi, sınıflandırılması ya da kullanılmasının engellenmesi gibi veriler üzerinde gerçekleştirilen her türlü işlemi ifade etmektedir.
Şirketimizde ise, kişisel veriler yukarıda yer verilen amaçlarla, aşağıda belirtilenlerle sınırlı olmamak üzere; tamamen veya kısmen otomatik olan ya da herhangi bir veri kayıt sisteminin parçası olmak kaydıyla otomatik olmayan yollarla, Şirketin işyerleri, departmanları, internet sitesi, sosyal medya mecraları aracılığıyla, kameralar ve diğer benzer vasıtalarla sözlü, yazılı veya elektronik olarak elde edilip toplanabilmektedir. Örneğin,
a. İşyerimizdeki güvenlik kamera kayıtları vasıtasıyla,
b. Pazarlama için katıldığımız fuarlarda yapmış olduğumuz görsel ve işitsel yayınlarla
c. Şirketimize ait telefonların aranması sırasında kayıt altına alınmasıyla, Şirketimize ya da şirket çalışanlarımızın şirket mail adresine mail gönderilmesiyle, fax çekilmesiyle
d. İş başvurusuna ilişkin kişisel veriler, kariyer portalları, e-posta, İŞKUR, referans aracılığı ve fiziki olarak başvuru formu doldurmak suretiyle toplanmaktadır.
e. Ticari hayattan kaynaklanan sözleşmelerin ifası için gerekli olan bilgilerin tarafların vermesi suretiyle,
f. Muhtelif sözleşmeler, siparişler, her türlü bilgi formları, anketler, iş başvuru formları, çağrı merkezleri üzerinden sözlü, yazılı veya elektronik kanallar aracılığı
4. Veri Sahiplerinin Kanunda Sayılan Haklarını açıklamak isteriz.
Siz ilgililer şirketimize başvurarak,
· Kişisel verilerinizin işlenip işlenmediğini, işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme hakkına sahip olduğunuz gibi, yurt içinde veya yurtdışında verilerinin aktarıldığı üçüncü kişileri öğrenebilir; işlenen veriler ile ilgili bilgi talebinde bulunabilirsiniz.
· Eğer yanlış veya eksik işlemenin varlığı tespit edilirse; bunların düzeltilmesini, bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerinizin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini de isteyebilirsiniz.
· Ayrıca, herhangi bir gerekçe göstermeye gerek kalmadan talebiniz halinde kişisel verileriniz silinecek, yok edilecek veya anonim hale getirilebilecektir.
· KVKK ve ilgili diğer kanun hükümlerine uygun olarak işlenmiş olmasına rağmen, işlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkması hâlinde kişisel verilerinizin silinmesini veya yok edilmesini ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerinizin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme, işlenen verilerinizin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle kişinin kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme hakkınız da bulunmaktadır.
Ancak; kanuni zorunluluk nedeni ile yasal sorumluluğumuz gereği bulundurmamız gereken kişisel verilerinizin silinemeyeceğini, yok edilmeyeceğini veya anonim hale getirilemeyeceğini de hatırlatmak isteriz.
KVKK’nın 13. maddesinin 1. fıkrası gereğince, yukarıda belirtilen haklarınızı kullanmak ile ilgili talebinizi, yazılı veya Kişisel Verileri Koruma Kurulu’nun belirlediği diğer yöntemlerle Şirketimize iletebilirsiniz. Şirketimiz başvurunuzu en geç 30 gün içerisinde ücretsiz olarak (Ancak, işlemin ayrıca bir maliyeti gerektirmesi hâlinde, Kurulca belirlenen tarifedeki ücret alınabilir) sonuçlandırılacak ve bize ilettiğiniz iletişim bilginiz üzerinden geri dönüş sağlayacaktır.
Tarafımıza aşağıda bildirdiğimiz iletişim kanallarından birini kullanarak ulaşabilirsiniz. Başvurunuz sonrasında size yazılı geri dönüş yapabileceğimiz bir mail ya da açık adresinizi de bilmenizi rica etmekteyiz.
Veri Sorumlusu:
Şirket: SOFTİZ TEKNOLOJİ A.Ş.
Adres: Adalet Mah. Anadolu Cad. Megapol Tower No:41/101 Bayraklı-İzmir
Mail – kep : bilgi@softiz.com.tr - softizteknoloji@hs01.kep.tr
Fax: 0850 309 9035
----
SOFTİZ A.Ş Gizlilik İlkeleri
Bu gizlilik ilkeleri SOFTİZ A.Ş. tarafından, softiz'in gizlilik konusundaki sorumluluklarının tespiti için hazırlanmıştır. Aşağıdaki maddeler netdirekt.com.tr web sitesi üzerindeki bilgi toplama ve dağıtımı işlemlerinin kurallarını içermektedir.
IP adresinizi sunucularımızdaki sorunların giderilmesi ve internet sitemizi yönetmek için kullanacağız.
IP adresiniz, sizi ve alışveriş sepetinizi tanımak ve açık demografik bilgilerinizin toplanması için kullanılacaktır.
Sitemizin müşteri veri tabanına kayıt formunda kullanıcılarımız, iletişim bilgileri (isim, adres, telefon, e-posta adresi vb) gibi istenilen tüm bilgiler belirtmelidir.
Bu formda aldığımız iletişim bilgilerini kullanıcılarımızın işlemleri için alan adı bilgilerinde, acil durumlarda ve faturanızın teslimatında kullanmaktayız. Kullanıcılarımız isteklerine bağlı olarak sistemimizden kayıtlarını sildirebilirler. Alınan finansal bilgiler satın alınan ürün ve hizmetlerin bedelinin tahsil edilmesinde ve diğer gerek duyulan durumlarda kullanılacaktır. Kişiye özel bilgiler kullanıcılarımızın sisteme girişlerinde ve diğer gerektiği durumlarda kişinin kimliğinin doğrulanmasında kullanılacaktır. İstatistiki bilgiler ve profil bilgileri ayrıca sitemizin içinde de toplanmaktadır. Bu bilgileri istenilen tüm durumlarda kullanılabilir. Bu bilgiler ziyaretçi hareketlerinin izlenmesi, kişiye özel içerik sağlanması durumlarında kullanılacaktır.
Sitemiz içerisinde başka sitelere de bağlantılar bulunmaktadır. www.softiz.com.tr adlı web sitemiz diğer sitelerin gizlilik politikaları ve içeriklerinden sorumlu değildir.
Güvenlik
Sitemizde bilgi kaybını, bilginin izin verilmeyen kullanımını ve izinsiz değiştirilmesini engellemek için firmamızca uygulanan güvenlik önlemleri bulunmaktadır. Bu güvenlik önlemleri şunlardır;
1- SSL Güvenlik Sertifikası ile kredi kartı tahsilatı sayesinde Secure Socket Layer ile şifreli olarak kredi kartı bilginiz bankamıza iletilir.
2- Kredi kartı numaranız kesinlikle kaydedilmez. Sadece işlem yaptığınız anda kullanılan kart numaranızı biz de bilmeyiz. Sadece siz ve bankamız arasında olan bu işlem bizim sitemiz üzerinden olsa da işlem sırasında kredi kartınız sizin ile bankamız arasında bir sırdır.
3-Sitemiz dünya standardı olan Linux tabanlı işletim sistemleri ile çalışmaktadır. Bilinen en son güncellemeler yüklenmiş ve güvenlik koşulları sürekli takip edilmektedir.
Düzeltme / Yenileme
Kullanıcılarımız sitemizde kayıtlı olan tüm bilgilerini dilediğinde değiştirme hakkına sahiptir.
SOFTİZ.COM.TR
SOFTİZ A.Ş.
Adres ve Telefon Bilgilerimiz ;
Adres : Adalet Mah. Anadolu Cad. Megapol Tower No:41/101 Bayraklı-İzmir
Telefon : +90 (850) 309 9035
Faks : +90 232 332 2297
E-Posta Adreslerimiz;
Bilgi Almak İçin : bilgi@softiz.com.tr
Sorularınız ve Sorunlarınız : hello@softiz.com.tr